وصیت و خاطره شهدا

در این وبلاگ سعی شده که تمامی وصیت و خاطره شهدا نوشته شود

وصیت و خاطره شهدا

در این وبلاگ سعی شده که تمامی وصیت و خاطره شهدا نوشته شود

بدانید که ما مدیون خون شهدا هستیم و باید همیشه یاد آنها باید بکنیم.
ما باید در جهاد مدافعان حرم شرکت کنیم چون خانم حضرت زینب(س) تنها است و ما باید به حضرت زینب (س) ثابت کنیم که((کلنا عباسک یا زینب)

آخرین نظرات

زندگینامه شهید علی چیت سازیان

دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۸ ب.ظ

زندگینامه شهید علی چیت سازیان


در سال 1341 همزمان با سال‌روز تولد حضرت امیرالموُمنین(ع) کودکی چشم بر خاکیان گشود که نور امید در چشمان تیزبینش برق می‌زد. در دامان خانواده مستضعف و مذهبی خود رشد کرد و با موفقیت دوران ابتدایی و راهنمایی را طی کرد، ورود او به هنرستان فنی دیباج مصادف بود با قیام ملت قهرمان که می‌رفت تا در اوج شکوه به ثمر نشیند. و او که از ابتدا انسانی الهی و فردی انقلابی بود از هستی و جان خود در این قیام مایه می‌گذاشت. با پیروزی انقلاب اسلامی در میان امواج خروشان مردم مسلمان وارد شد و از دم عیسوی امام(ره) تولدی دوباره یافت. پیرو فرمان امام خمینی(ره) مبنی برتشکیل ارتش بیست میلیونی از طریق هنرستان وارد دریاچه مواج بسیج شد و در پادگان قدس مشغول سپری کردن دوره آموزش شد.
هوش و زکاوتش در کسب فنون نظامی طوری بود که در مدت کوتاهی به‌عنوان مربی نیروهای آموزشی، انتخاب گردید. علی برای تشکل بخشیدن به نیروهای بسیجی، به همراه همرزمان اقدام به تشکیل گردان کوهستانی انصارالحسین نمود و خود مسئولیت آموزش‌های آنان را به‌عهده گرفت همراه همین بچه‌ها پا به عرصه اخلاص و ایثار جبهه نهاد. و به‌عنوان مسئول دسته و بعد مسئول گروهان به پاسداری از انقلاب پرداخت به خاطر علاقه خاصی که به گشت داشت تیم‌های گشتی و اطلاعات و عملیات را راه اندازی کرد در عملیلت نفوذی مسلم بن عقیل علیرغم سن کمش 14 مزدور عراقی را اسیر کرده و از خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد. که این خود دال بر شجاعت و ایمان محکم او بود. با تشکیل تیپ انصارالحسین وی مسئول واحد اطلاعات و عملیات گردید و در این مسئولیت حماسه‌ها آفرید در عملیات والفجر 2 بعد از تلاشها و دلاوری‌های فراوان مجروح گردید. و مدتی در بیمارستان بستری شد در عملیات والفجر5 چهره فعال و موفق علی و واحدش نقش مؤثری در پیروزی‌های اسلام داشت. آنان والفجر 8 را نیز با حماسه آفرینی‌های خود در صحنه تاریخ ماندگار کردند به گونه‌ای که فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنان را حافظان تنگه احد در نبرد فاو لقب داد. در اوایل سال65 با حفظ مسئولیت در واحد اطلاعات و عملیات مأموریت یافت تا محور عملیات بعد را تشکیل دهد در عملیات‌های کربلای 4 و 5 علی با حفظ مسئولیت قبلی مسئول محور عملیات نیز گردید. در تیر ماه سال 66 برادرش امیر چیت سازیان که مسئول گردان فتح جهاد سازندگی استان همدان بود در عملیات نصر 4 به شهادت رسید. بالاخره این مظهر صفات برجسته والای انسانی بعد از سالیان متمادی جهاد در راه خدا و زندگی علی وار در روز چهارشنبه 4/9/66 در خون خود غلطید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۵
سیدعلی مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی