وصیت و خاطره شهدا

در این وبلاگ سعی شده که تمامی وصیت و خاطره شهدا نوشته شود

وصیت و خاطره شهدا

در این وبلاگ سعی شده که تمامی وصیت و خاطره شهدا نوشته شود

بدانید که ما مدیون خون شهدا هستیم و باید همیشه یاد آنها باید بکنیم.
ما باید در جهاد مدافعان حرم شرکت کنیم چون خانم حضرت زینب(س) تنها است و ما باید به حضرت زینب (س) ثابت کنیم که((کلنا عباسک یا زینب)

آخرین نظرات

زندگینامه شهید ذبیح الله عالی کردکلایی

جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۴۵ ق.ظ

سنتیجه تصویری برای شهید ذبیح الله عالی کردکلایی


سردار شهید ذبیح الله عالی کردکلایی در تابستان 1332 در روستای کردکلا جویبار در یک خانواده کشاورز و متدین متولد شد . تحصلات ابتدایی را در روستای خود گذراند و برای ادامه تحصیل راهی قائمشهر شد . وی در کنار تحصیل به ورزش کشتی محلی نیز بسیار علاقه داشت و این روحیه پهلوانی و منش مردانگی از اوفردی پرشور و حامی محرومان ساخته بود . با شروع مبارزات مردم ایران علیه رژیم، ذبیح الله نیز همانند بسیاری از مردم در راهپیمائی ها و پخش اعلامیه های امام (ره) حضور فعال پیدا کرد. از آغاز تجاوز عراق به ایران در واپسین روز شهریور 59 که هنوز یک ماه از آغاز جنگ نگذشته بود شهید عالی با عضویت در بسیج نیروهای مردمی برای آموزش نظامی به پادگان امام حسین(ع) تهران رفت و پس از پانزده روز آموزش به جبهه های سرپل ذهاب و غرب کشور اعزام شد.

او برای اولین بار در 5فروردین 60از سوی بسیج قائم شهر به جبهه اعزام و در تاریخ 6 مرداد همان سال بر اثر اصبت ترکش خمپاره از ناحیه شکم مجروح شد. وی پس از بهبودی نسبی از این جراحت به عضویت رسمی سپاه قائم شهر در آمد و تا تاریخ 9اسفند 60 با تشکیل یک گروه ضربت در عملیات های مختلف درون شهری علیه منافقین شرکت داشت. پس از آن در تاریخ 10اسفند همان سال بار دیگر عازم جبهه شد و به عنوان جانشین گردان در منطقه عملیاتی مریوان انجام وظیفه کرد. شجاعت و استقامت از خصوصیات بارز وی بود. به گفته ی همرزمانش : عالی نسبت به باقی ماندن پیکر های شهدا در منطقه حساسیت زیادی داشت. چنانچه جنازه ای در خط مقدم می ماند از هیچ تلاشی برای بازگرداندن آن دریغ نمی کرد. در عملیات محرم پیکر مطهر چند تن از شهدا در خطوط عملیاتی باقی مانده بود او هرشب برای انتقال آنها به خط مقدم می رفت تا اینکه عراقی ها با کم شدن تعداد پیکر شهدا به موضوع پی بردند و آن ناحیه را تحت مراقبت بیشتری قرار دادند. در اواخر سال 62 در عملیات والفجر6 در منطقه عملیاتی دهلران گردان مسلم ابن عقیل تحت فرماندهی شهید عالی پیشقر اول عملیات بود. آنها از خطوط مقدم عبور کردند تا اینکه در پاسگاه چیلات در خاک عراق به محاصره نیروهای دشمن در آمدند و عالی پس از نبرد دلیرانه در تاریخ 3اسفند1362 به همراه گروهی از نیروهایش به شهادت رسید به علت شرایط سخت عملیات و عقب نشینی سریع نیروهای خودی پیکر مطهرش در داخل خاک عراق باقی ماند و پس از سال ها دوری در سال 72 به زادگاهش بازگشت.

وی در بخشی از وصیت نامه اش آورده است:

ای امت حزب الله! به خاطر خون شهیدان گمنام در درجه اول وحدت را حفظ کنید و نگذارید که منافقان و کافران بین شما تفرقه بیاندازند. شما را به خون شهدا قسم می دهم که این محل و آن محل و این تکیه و آن تکیه و این مسجد و آن مسجد و این قبیله و آن قبیله برای خودتان درست نکنید. فقط هدف، الله اسلام باشد. بدانید که همه ی ما مسلمانیم وردر اسلام فقط تقوا است که ارزش دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۹
سیدعلی مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی